tirsdag 25. mars 2014

Stage 2 - Robertson - Dream & Explore er ute av konkurransen

Dagens etappe skulle være en belønning etter den tøffe starten i går. Det ble det på ingen måte. Det regnet i hele natt og det fortsatt de 3 første timene av rittet. Det ble en rød gjørmete guffe som satte seg overalt i drivverk og bremser. Dette var mye verre en Birken på sitt verste.
Leif får plutselig problemer med bakgiret og det viser seg at Drop-out (girøre) var knekt. Leif hadde ikke med reserve! Fikk et tips fra en forbipasserende om å sette det opp som en singlespeed. Dette brukte vi en time på, før vi ga opp prosjektet. Vi startet å løpe mot første service stasjon (ca 10 km). Det var en kraftprøve fysisk og mentalt.
Da vi kom frem til service stasjonen hadde de ikke de delene vi trengte, men de prøvde å få singelspeed ideen til å fungere. Det fikk de imidlertid ikke til.
Til slutt var det ikke noe annet å gjøre for Leif, en å kaste inn håndkle. Jeg syklet det jeg maktet videre for å rekke tidsfristen. Det ble en relativt tøff økt for min del, men jeg klarte det med god margin (1,5 time).
Jeg kan fortsette og fortsatt få Finisher skjorta. Leif kan også fortsette, men kan ikke offisielt bli en "finisher". Vi kommer til å starte sammen og sykle sammen i morgen. I morgen er det løpets lengste etappe på 134 km.

(Har for øvrig store problemer med internett, så får ikke lastet opp bilder eller video, og knapt skrevet på denne bloggen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar